تلگرام
کانال ائل در تلگرام
دنبال کنید

ائل بررسی می کند:

توزیع مبهم و دیمی کالاهای احتکار شده در تبریز / به نام نوعروسان به کام آشنایان!

خبر خوش توزیع کالاهای احتکار شده بین نوعروسان، با بی برنامگی و توزیع مبهم به مانند آب سردی بر پیگره جوانان تبریزی شد، چون جز تلف شدن وقت شان چیزی عاید آنها نشد.

توزیع مبهم و دیمی کالاهای احتکار شده در تبریز / به نام نوعروسان به کام آشنایان!

 ائل / بهمن جهدی

توزیع کالاهای احتکار شده که در چند ماه اخیر کشف و ضبط شده بود به شکل عجیب و مبهمی در تبریز آغاز شد. علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی گفته بود با توجه به رأی تعزیرات حکومتی در خصوص توزیع کالاهای احتکار شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موظف است تا پایان هفته نسبت به تعیین و تکلیف و توزیع این اقلام اقدام کند.

روزنه امید جونان که خیلی زود کور شد

در همین راستا رسانه ها  از توزیع این اقلام از روز شنبه 14 مهر ماه بین زوج های جوانی که از تاریخ ازدواج آنها کمتر از یک سال می گذرد خبر داد.

این خبر خوش روزنه امیدی در دل جوانان تبریزی ایجاد کرد تا در این شرایط اقتصادی بحرانی کشور که قیمت لوازم خانگی سه برابر افزایش یافته است با قیمت مناسب تری جهزیه خود را تهیه و به خانه بخت بروند .

اما این خبر خوش با بی برنامگی و توزیع مبهم به مانند آب سردی بر پیگره جوانان تبریزی شد، چون جز تلف شدن وقت شان چیزی عاید آنها نشد.

طبق اطلاعیه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی این اقلام در فروشگاههای رفاه، اتکا، فرهنگیان، کارکنان دولت و کارگران توزیع می بایستی توزیع می شد ولی بر خلاف این اطلاعیه مردم سرخوش از این خبر وقتی از صبح با مراجعه به این فروشگاه ها با جواب های مبهم و عدم پاسخ گویی مواجع شدند.

توزیع مبهم و دیمی

یکی از این فروشگاه های منتخب اعلامی که از صبح مورد استقبال مردم قرار گرفته بود فروشگاه رفاه لاله بود که بعد از ساعت ها علاف کردن مردم اعلام کردند صبح ساعت 7 ثبت نام کردیم و کالا تمام شده و مردم دیگر تجمع نکنید و لطفا از فروشگاه خارج شوید.

نکته مبهم این توزیع نوع برخورد مسئولان فروشگاه ها با مردمی است که شب را به صبح نخوابیدند تا به آرزوی خود یعنی تهیه لوازم اولیه زندگی شان برسند که در این شرایط اقتصادی دور از دسترس برایشان است .

بحثی که اکثر مردم حاضر در محل انجام می دهند این است که فروشگاه هیچ ثبت نامی انجام نداده است و 30 نفری که اعلام می کنند از اقوام و دوستان آنها هستند.

در این میان نوع توزیع این کالاها در سال 2018 که جهان به سمت تکنولوژی های نوین می رود بسیار تامل برانگیز بوده و جای سوال بسیاری دارد.

در حالی که مسئولان می بایست روش های اتخاذ می کردند تا این اقلام به افراد واجد شرایط می رسید ولی در کمال تعجب گفتند هر کسی ساعت شش یا هفت مراجعه کرده است این لوازم خانگی به آنها تعلق خواهد گرفت.

مسئولان این فروشگاه حتی لیستی از مردم تهیه نمی کردند و به مردم اعلام می کردند خودشان لیست تهیه کنند و به آنها تحویل دهند و پس از تهیه لیست، از مردم می خواستند فروشگاه را ترک کنند. در حالی که شرط اولیه داشتن سند ازدواج کمتر از یک سال بود که آن را از مردم نمی خواستند.

پیگیری های انجام شده از طریق سامانه 124 هم به این نتیجه رسید که باید به اتحادیه مربوطه زنگ بزنید و در صورت ثبت شکایت، این شکایت تا 10 روز بررسی خواهد شد.

فقط اتلاف وقت عاید مردم شد

فروشگاه رفاه مرکز هم هیچ اطلاعی از این توزیع نداشت. مسئولان مربوطه می بایست قبل از توزیع دیمی و بی برنامه که باعث اعتراض مردم شده،  برنامه مناسبی اتخاذ می کردند تا جلوی تلف کردن وقت مردم با وعده های پوچ گرفته می شد .

تعریف سامانه ی پیامکی، ثبت نام حضوری و قرعه کشی یا استعلام تعداد ازدواج در استان که از مدت ازدواج یک سال می گذرد از ثبت احوال راه حل های بود که به راحتی می توانست نور امید در جوانان این کشور را روشن کند ولی با بی تدبیری انجام شده جز چندین ساعت وقت تلف شده چیزی برای مردم نداشت.


اخبار مرتبط:

 آیا انبار کردن کالاهای کشف شده در کار است؟


با دوستان خود به اشتراک بگذارید

https://goo.gl/V5bfcd
*** Section News End AdSense ***
*** Section AdSense ***