تلگرام
کانال ائل در تلگرام
دنبال کنید

رکاب‌زن المپیکی آذربایجان شرقی در گفت‌وگوی تفصیلی با ائل:

علت انحلال پتروشیمی تبریز را نمی‌دانم/ مافیا اصلا در دوچرخه سواری وجود ندارد/ بهبود سطح دوچرخه‌سواری ایران حمایت مسوولان را می طلبد

صمد پورسیدی، رکاب‌زن المپیکی آذربایجان شرقی که در چند سال اخیر توانسته است نتایج قابل توجه و مناسبی در خورشان کشور ایران کسب کند که نتایج درخشان وی در چندان سال اخیر و پستی و بلندی‌های متعدد این ورزشکار در سال ۹۵ باعث شد تا فرصتی فراهم گردد و گفتگویی پیرامون این موضوعات با وی داشته باشیم.

علت انحلال پتروشیمی تبریز را نمی‌دانم/ مافیا اصلا در دوچرخه سواری وجود ندارد/ بهبود سطح دوچرخه‌سواری ایران حمایت مسوولان را می طلبد

ائل/ محمد فرجی

صمد پورسیدی یکی از رکاب‌زنان آذربایجان شرقی که در چند سال اخیر توانسته است نتایج قابل توجه و مناسبی در خورشان کشور ایران کسب کند. حضور در رقابت‌های بین المللی، آسیایی و المپیک از جمله نتایج قابل ذکر این دوچرخه‌سوار تبریزی است.

نتایج درخشان وی در چندان سال اخیر و پستی و بلندی‌های متعدد این ورزشکار در سال 95 باعث شد تا فرصتی فراهم گردد و صمد پورسیدی مصاحبه‌ای را ترتیب بدهیم. آنچه در ذیل می‌آید گفت‌وگوی مشروح ما با این دوچرخه‌سوار است:

ائل: رشته دوچرخه‌سواری را از کجا و چگونه آغاز کردید؟

دوچرخه‌سواری را از شهر تبریز و در محله شخصی خودمان که قهرمانان زیادی همانند رمضان قلی‌زاده و حسن شیرزاد حضور داشتند، شروع کردم و با حضور در کوه عون ابن علی و ائل گلی توانستیم در رشته دوچرخه‌سواری استارت بزنیم. از سن 20 سالگی دوچرخه‌سواری را شروع کردم و یدالله هوشیار یکی از نفرات سرشناس این رشته در آذربایجان شرقی است تشکر کنم که زحمات زیادی برای این رشته انجام دادند.

البته من دیر به این رشته روی آوردم. من از زمان حضورم 20 سال سن داشتم و در رده نوجوانان و جوانان رکاب نزدم اما خدا را شاکرم که توانستم در رده‌هایی که حضور داشتم، عملکرد قابل قبولی داشته باشم.

ائل: بهترین و بدترین خاطره‌ای که در رشته دوچرخه‌سواری داشتید؟

در سال 2014 و 2015 توانستیم بهترین دوچرخه‌سوار آسیا شوم و این یکی از بهترین خاطرات من بود. حادثه و زمین خوردن در طول مسابقات و انحلال تیم پتروشیمی تبریز از بدترین خاطراتی بود که می‌توانست برای یک دوچرخه‌سوار تبریزی رخ دهد.

ائل: شرایط مالی یک دوچرخه‌سوار در ایران چگونه است؟

شرایط مالی یک دوچرخه‌سوار که مدنظر دارد از پایه این رشته را شروع کند، بسیار سخت است. چون خرید یک دوچرخه معمولی حرفه‌ای گران است و خانواده یک جوان 16 ساله تامین وسایل ورزشی دوچرخه بسیار سخت است.

کسب عناوین مهم در تورنمنت‌ها بین‌المللی جوایز خوبی دارد و می‌تواند برای امرار و معاش یک ورزشکار و خانواده‌اش مناسب باشد. اما دریافتی‌های دوچرخه‌سوار خیلی کم‌تر یک فوتبالیست یا والیبالیست است. شدت و خستگی تمرینات ما 10 برابر یک فوتبالیست و والیبالیست است اما خیلی خیلی کم‌تر پول دریافت می‌کنیم.

ائل: در مجموع دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان شرقی از لحاظ فنی چگونه است؟

ایران در آسیا حرف اول را می‌زند و فدارسیون دوچرخه‌سواری هم از آن ایران است. بیشترین سهمیه آسیا در ایران است اما فقط در حد آسیا هستیم و باید در رقابت‌های اروپایی و جهانی هم شرکت کنیم تا سطح دوچرخه‌سواری ایران البته با حمایت مسئولان و دراختیار گذاشتن امکانات، شرایط بهبود یابد.

با جرات می‌توانم بگویم دوچرخه‌سواری آذربایجان شرقی بهترین این رشته در ایران است. قادر میزبانی و دیگر رکاب‌‍زنان از آذربایجان شرقی هستند و زحمات زیادی انجام می‌دهند.

صمد پورسیدی


ائل: در المپیک ریو هم دوچرخه سواران ایرانی ناکام بودند؟

در المپیک ریو متاسفانه قادر میزبانی به زمین خورد و خود من هم دچار حادثه شدم که بعدا نقص فنی دوچرخم باعث شد تا نتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. دوچرخه‌سواری 3 مرحله دارد و ما در مرحله آخر قرار داریم، این یک واقعیت است که باید قبول کنیم. در المپیک بهترین‌های دنیا حضور دارند و برای رسیدن به آن سطح، لازم است در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کنیم.

ائل: چرا تیم پرافتخار پتروشیمی تبریز هم که منحل شد؟

بله متاسفانه، من حدود 5 سال در این تیم رکاب زدم و هر سال هم در رده‌بندی اول بودیم که گهگاهی دوم هم بودیم، البته همیشه عناوین اول و دوم در اختیار پتروشیمی تبریز بود. اکثر نفرات هم بومی بودند و نتایج خوبی هم کسب کرده بودیم. علت انحلال این تیم را نمی‌دانم اما حتی در اواخر هم از بابت مالی اذیت کردند. با 700 میلیون تومان بیش از 25 نفر امرار و معاش می‌کردند و شاید نمی‌دانم این هزینه کم هم برای مسئولان پتروشیمی تبریز زیاد بود.

ائل: نحوه برخورد مسئولان ورزشی و سیاسی استان آذربایجان شرقی با یک قهرمان چطور است؟

من در سال 2014 و 2015 بهترین رکاب‌زن آسیا شدم البته نمی‌خواهم دراین خصوص زیاد صحبت کنم. اما به طبع با حمایت از ورزشکاران قهرمان دیگر بازیکنان مستعد هم علاقه بیشتری پیدا می‌کنند تا در این عرصه افتخار کسب کنند.

ائل: دوچرخه سواری ایران چه کمبودهایی دارد؟

تمامی دوچرخه‌هایی که تیم ملی در اختیار دارد، قدیمی است و وسایل ورزشی بسیار کم و نامناسب است. 2 هفته مانده به یک تورنمنت اردو برگزار می‌کنند که اصلا درست نیست. دوچرخه‌سواری یک ورزشی است که به استقامت زیادی نیاز دارد و لازم است رکاب‌زن حتی بیش از 6 ماه مانده به آغاز یک مسابقه، تمرینات پرفشاری داشته باشد. حتی برای کسب عناوین بهتر در المپیک لازم است حدود 4 سال دراین خصوص برنامه‌ریزی نیاز است. برگزاری یک اردو فرمالیته برای یک تورنمنت اصلا مناسب نیست و با این روش‌ها دوچرخه‌سواری ایران پیشرفت نمی‌کند.

ائل: سطح تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان در چه حدی است؟

سطح تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان در حد بسیار خوبی است، چون بازیکنان جوان و مستعد تبریزی هم در ایران رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

میرصمد پورسیدی


ائل: در تور تایوان که اخیرا برگزار شد، عملکرد چندان جالب توجهی نداشتید؟

در تور تایوان حداقل مقام دومی لایق تیم شهرداری تبریز بود. اما متاسفانه در اوایل مسابقات قادر میزبانی به شدت آسیب دید و مجبور شد به ایران بازگردد. حتی قادر میزبانی می‌توانست رنکینگ اول آسیا شود و تیم هم در رده دوم تورنمنت قرار بگیرد. به هرحال من خودم هم شرایط خوبی نداشتم و تمرینات چندان سطح خوبی هم نداشتم.

ائل: چرا صمد پورسیدی عنوان نخست رنکینگ آسیا در سال 2016 را از دست داد؟

در سال 2016 به رده دهم سقوط کردم. شاید دلیل اصلی سقوط من در رنکینگ آسیا این بود که مسئولان پتروشیمی که من در این تیم حضور داشتم، بازیکنان را اذیت کردند و چندان در مسابقات و تورنمنت های مناسب آسیایی حضور نداشتیم. حتی از لحاظ مالی هم شرایط مناسبی نداشتیم، شاید دلیل اصلی سقوط من به رده های پایین‌تر این موضوع باشد. جمله > باعث شد حتی من تمرینات خوبی نداشته باشم.

ائل: مافیا و دست‌های پشت پرده در دوچرخه سواری هم وجود دارد؟

مافیا اصلا در دوچرخه‌سواری وجود ندارد، شاید در فوتبال دلال و دست‌های پشت پرده وجود دارد اما در دوچرخه‌سواری اصلا چنین شرایطی وجود ندارد. دوچرخه‌سواری یک ورزش انفرادی است و تابع قدرت و توان رکاب‌زنان است. هرشخصی هم چنین حرف‌هایی بزند شک نکنید خودش یک ایراد و نقصی دارد که درصدد این است به دیگر رکاب‌زنان هم حرف‌های نادرستی بزند.

ائل: در خرداد سال 1395 عنوان کرده بودید باید از تمامی دوچرخه سواران تست دوپینگ گرفته شود، دلیل چیست؟

بله من در خرداد سال 1395 که انتخابی المپیک ریو بود. من البته سهمیه را تقریبا کسب کرده بودم و برخی از بازیکنان که مدتی بود از آن‌ها خبری نیست، به صورت کاملا اتفاقی ظاهر می‌شدند و عملکرد خیلی خوبی هم از خود داشتند. همین مسائل باعث شد که من مسئله تست دوپینگ را عنوان کنم.

ائل: سقف قرارداد مالی یک دوچرخه سوار در لیگ ایران، چقدر است؟

به غیر از چند رکاب‌زن که عملکرد خیلی خوبی در رقابت‌های بین‌المللی دارند، بقیه نهایت در سطح 25 میلیون هستند. با این شرایط هم تیم‌ها و دیگر بازیکنان ضعیف می‌شوند. تمامی اتفاقات مشخص کننده این است که باید به این رشته و بازیکنان دوچرخه‌سواری بهای زیادی داده شود.

ائل: آرزویی دارید که برآورده نشده است؟

آرزوی یک ورزشکار هدف است. انگیزه، انرژی، آرزو و هدف زنجیره‌وار به هم چسبیده هستند. من در سال‌های 2014 و 2015 عملکرد خوبی داشته‌ام. انشالله در ماه‌های بعدی بتوانم حتی در رقابت‌های اروپایی همانند توردوفرانس شرکت کنم.

ائل: چه اهدافی در سال 1396 دارید؟

هدف اصلی من این است که در تیم شهرداری تبریز خوب شرکت کنم. مسابقات ژاپن هم برای ما بسیار مهم است، امیدوارم شهرداری هم به وعده‌های مالی خود عمل کند. پرورش و رشد رشته دوچرخه‌سواری حتی ‌می‌تواند هوای شهر را پاک و ترافیک را همانند کشورهای پیشرفته کاهش دهد.

ائل: ظاهرا به دیگو مارادونا اسطوره فوتبال کشور آرژانتین هم علاقه دارید؟

چندان به فوتبال علاقه خاصی ندارم و تا به‌حال هم یک بازی فوتبال را کامل ندیدم. اما مطمئنا نتایج تیم‌های تراکتورسازی را دنبال می‌کنم. مارادونا اسطوره ورزش است و طرفداران زیادی دارد. از این جهت که ورزشکار افت و خیز زیادی داشته است اما هیچ موقع ناامید نشده است. زندگی مارادونا برایم جالب است و به همین علت وی را دوست دارم.

ائل: چند کلمه می‌گویم و می‌خواهم نخستین چیزی را که با شنیدن این کلمات به ذهن‌تان می‌رسد، بگویید.

صمد پورسیدی:دوچرخه‌سوار

دوچرخه‌سواری: عشق، علاقه، شغل و تفریح

پتروشیمی تبریز: مدرسه دوچرخه‌سواری

تراکتورسازی: تیم خودمان را دوست دارم

خسرو قمری : آقا خسرو

تبریز: خاک و وطن، آنایوردم

میرصمد پورسیدی


صحبت پایانی...

ورزشکار حرفه‌ای شدن راحت است اما ورزشکار حرفه‌ای و قهرمان ماندن خیلی سخت است. من همیشه تلاش کردم در عرصه‌هایی که خودم حضور دارم، بهترین عناوین را کسب کنم. انشالله با همت و تلاش شخصی که انجام دادم بتوانم در سال 2017 با حمایت مسئولان و تیم باشگاهی و ملی، عناوین خوبی کسب کنم و همانند 2 و 3 سال پیش بهترین رکاب‌زن آسیا باشم و مطمئن هم هستم بهترین عملکرد را خواهم داشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

https://goo.gl/15WDe5

ایران جهان

شمال غرب

  • تبریز

    پنجشنبه

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
  • -۴°
  • مه
آب و هوا

پایگاه اطلاع رسانی ائل

سرویس : ورزشی , شناسه خبر : ۵۵۳۳۵

رکاب‌زن المپیکی آذربایجان شرقی در گفت‌وگوی تفصیلی با ائل:

علت انحلال پتروشیمی تبریز را نمی‌دانم/ مافیا اصلا در دوچرخه سواری وجود ندارد/ بهبود سطح دوچرخه‌سواری ایران حمایت مسوولان را می طلبد

صمد پورسیدی، رکاب‌زن المپیکی آذربایجان شرقی که در چند سال اخیر توانسته است نتایج قابل توجه و مناسبی در خورشان کشور ایران کسب کند که نتایج درخشان وی در چندان سال اخیر و پستی و بلندی‌های متعدد این ورزشکار در سال ۹۵ باعث شد تا فرصتی فراهم گردد و گفتگویی پیرامون این موضوعات با وی داشته باشیم.

ائل/ محمد فرجی

صمد پورسیدی یکی از رکاب‌زنان آذربایجان شرقی که در چند سال اخیر توانسته است نتایج قابل توجه و مناسبی در خورشان کشور ایران کسب کند. حضور در رقابت‌های بین المللی، آسیایی و المپیک از جمله نتایج قابل ذکر این دوچرخه‌سوار تبریزی است.

نتایج درخشان وی در چندان سال اخیر و پستی و بلندی‌های متعدد این ورزشکار در سال 95 باعث شد تا فرصتی فراهم گردد و صمد پورسیدی مصاحبه‌ای را ترتیب بدهیم. آنچه در ذیل می‌آید گفت‌وگوی مشروح ما با این دوچرخه‌سوار است:

ائل: رشته دوچرخه‌سواری را از کجا و چگونه آغاز کردید؟

دوچرخه‌سواری را از شهر تبریز و در محله شخصی خودمان که قهرمانان زیادی همانند رمضان قلی‌زاده و حسن شیرزاد حضور داشتند، شروع کردم و با حضور در کوه عون ابن علی و ائل گلی توانستیم در رشته دوچرخه‌سواری استارت بزنیم. از سن 20 سالگی دوچرخه‌سواری را شروع کردم و یدالله هوشیار یکی از نفرات سرشناس این رشته در آذربایجان شرقی است تشکر کنم که زحمات زیادی برای این رشته انجام دادند.

البته من دیر به این رشته روی آوردم. من از زمان حضورم 20 سال سن داشتم و در رده نوجوانان و جوانان رکاب نزدم اما خدا را شاکرم که توانستم در رده‌هایی که حضور داشتم، عملکرد قابل قبولی داشته باشم.

ائل: بهترین و بدترین خاطره‌ای که در رشته دوچرخه‌سواری داشتید؟

در سال 2014 و 2015 توانستیم بهترین دوچرخه‌سوار آسیا شوم و این یکی از بهترین خاطرات من بود. حادثه و زمین خوردن در طول مسابقات و انحلال تیم پتروشیمی تبریز از بدترین خاطراتی بود که می‌توانست برای یک دوچرخه‌سوار تبریزی رخ دهد.

ائل: شرایط مالی یک دوچرخه‌سوار در ایران چگونه است؟

شرایط مالی یک دوچرخه‌سوار که مدنظر دارد از پایه این رشته را شروع کند، بسیار سخت است. چون خرید یک دوچرخه معمولی حرفه‌ای گران است و خانواده یک جوان 16 ساله تامین وسایل ورزشی دوچرخه بسیار سخت است.

کسب عناوین مهم در تورنمنت‌ها بین‌المللی جوایز خوبی دارد و می‌تواند برای امرار و معاش یک ورزشکار و خانواده‌اش مناسب باشد. اما دریافتی‌های دوچرخه‌سوار خیلی کم‌تر یک فوتبالیست یا والیبالیست است. شدت و خستگی تمرینات ما 10 برابر یک فوتبالیست و والیبالیست است اما خیلی خیلی کم‌تر پول دریافت می‌کنیم.

ائل: در مجموع دوچرخه‌سواری ایران و آذربایجان شرقی از لحاظ فنی چگونه است؟

ایران در آسیا حرف اول را می‌زند و فدارسیون دوچرخه‌سواری هم از آن ایران است. بیشترین سهمیه آسیا در ایران است اما فقط در حد آسیا هستیم و باید در رقابت‌های اروپایی و جهانی هم شرکت کنیم تا سطح دوچرخه‌سواری ایران البته با حمایت مسئولان و دراختیار گذاشتن امکانات، شرایط بهبود یابد.

با جرات می‌توانم بگویم دوچرخه‌سواری آذربایجان شرقی بهترین این رشته در ایران است. قادر میزبانی و دیگر رکاب‌‍زنان از آذربایجان شرقی هستند و زحمات زیادی انجام می‌دهند.

صمد پورسیدی


ائل: در المپیک ریو هم دوچرخه سواران ایرانی ناکام بودند؟

در المپیک ریو متاسفانه قادر میزبانی به زمین خورد و خود من هم دچار حادثه شدم که بعدا نقص فنی دوچرخم باعث شد تا نتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. دوچرخه‌سواری 3 مرحله دارد و ما در مرحله آخر قرار داریم، این یک واقعیت است که باید قبول کنیم. در المپیک بهترین‌های دنیا حضور دارند و برای رسیدن به آن سطح، لازم است در رقابت‌های جهانی حضور پیدا کنیم.

ائل: چرا تیم پرافتخار پتروشیمی تبریز هم که منحل شد؟

بله متاسفانه، من حدود 5 سال در این تیم رکاب زدم و هر سال هم در رده‌بندی اول بودیم که گهگاهی دوم هم بودیم، البته همیشه عناوین اول و دوم در اختیار پتروشیمی تبریز بود. اکثر نفرات هم بومی بودند و نتایج خوبی هم کسب کرده بودیم. علت انحلال این تیم را نمی‌دانم اما حتی در اواخر هم از بابت مالی اذیت کردند. با 700 میلیون تومان بیش از 25 نفر امرار و معاش می‌کردند و شاید نمی‌دانم این هزینه کم هم برای مسئولان پتروشیمی تبریز زیاد بود.

ائل: نحوه برخورد مسئولان ورزشی و سیاسی استان آذربایجان شرقی با یک قهرمان چطور است؟

من در سال 2014 و 2015 بهترین رکاب‌زن آسیا شدم البته نمی‌خواهم دراین خصوص زیاد صحبت کنم. اما به طبع با حمایت از ورزشکاران قهرمان دیگر بازیکنان مستعد هم علاقه بیشتری پیدا می‌کنند تا در این عرصه افتخار کسب کنند.

ائل: دوچرخه سواری ایران چه کمبودهایی دارد؟

تمامی دوچرخه‌هایی که تیم ملی در اختیار دارد، قدیمی است و وسایل ورزشی بسیار کم و نامناسب است. 2 هفته مانده به یک تورنمنت اردو برگزار می‌کنند که اصلا درست نیست. دوچرخه‌سواری یک ورزشی است که به استقامت زیادی نیاز دارد و لازم است رکاب‌زن حتی بیش از 6 ماه مانده به آغاز یک مسابقه، تمرینات پرفشاری داشته باشد. حتی برای کسب عناوین بهتر در المپیک لازم است حدود 4 سال دراین خصوص برنامه‌ریزی نیاز است. برگزاری یک اردو فرمالیته برای یک تورنمنت اصلا مناسب نیست و با این روش‌ها دوچرخه‌سواری ایران پیشرفت نمی‌کند.

ائل: سطح تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان در چه حدی است؟

سطح تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان در حد بسیار خوبی است، چون بازیکنان جوان و مستعد تبریزی هم در ایران رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

میرصمد پورسیدی


ائل: در تور تایوان که اخیرا برگزار شد، عملکرد چندان جالب توجهی نداشتید؟

در تور تایوان حداقل مقام دومی لایق تیم شهرداری تبریز بود. اما متاسفانه در اوایل مسابقات قادر میزبانی به شدت آسیب دید و مجبور شد به ایران بازگردد. حتی قادر میزبانی می‌توانست رنکینگ اول آسیا شود و تیم هم در رده دوم تورنمنت قرار بگیرد. به هرحال من خودم هم شرایط خوبی نداشتم و تمرینات چندان سطح خوبی هم نداشتم.

ائل: چرا صمد پورسیدی عنوان نخست رنکینگ آسیا در سال 2016 را از دست داد؟

در سال 2016 به رده دهم سقوط کردم. شاید دلیل اصلی سقوط من در رنکینگ آسیا این بود که مسئولان پتروشیمی که من در این تیم حضور داشتم، بازیکنان را اذیت کردند و چندان در مسابقات و تورنمنت های مناسب آسیایی حضور نداشتیم. حتی از لحاظ مالی هم شرایط مناسبی نداشتیم، شاید دلیل اصلی سقوط من به رده های پایین‌تر این موضوع باشد. جمله > باعث شد حتی من تمرینات خوبی نداشته باشم.

ائل: مافیا و دست‌های پشت پرده در دوچرخه سواری هم وجود دارد؟

مافیا اصلا در دوچرخه‌سواری وجود ندارد، شاید در فوتبال دلال و دست‌های پشت پرده وجود دارد اما در دوچرخه‌سواری اصلا چنین شرایطی وجود ندارد. دوچرخه‌سواری یک ورزش انفرادی است و تابع قدرت و توان رکاب‌زنان است. هرشخصی هم چنین حرف‌هایی بزند شک نکنید خودش یک ایراد و نقصی دارد که درصدد این است به دیگر رکاب‌زنان هم حرف‌های نادرستی بزند.

ائل: در خرداد سال 1395 عنوان کرده بودید باید از تمامی دوچرخه سواران تست دوپینگ گرفته شود، دلیل چیست؟

بله من در خرداد سال 1395 که انتخابی المپیک ریو بود. من البته سهمیه را تقریبا کسب کرده بودم و برخی از بازیکنان که مدتی بود از آن‌ها خبری نیست، به صورت کاملا اتفاقی ظاهر می‌شدند و عملکرد خیلی خوبی هم از خود داشتند. همین مسائل باعث شد که من مسئله تست دوپینگ را عنوان کنم.

ائل: سقف قرارداد مالی یک دوچرخه سوار در لیگ ایران، چقدر است؟

به غیر از چند رکاب‌زن که عملکرد خیلی خوبی در رقابت‌های بین‌المللی دارند، بقیه نهایت در سطح 25 میلیون هستند. با این شرایط هم تیم‌ها و دیگر بازیکنان ضعیف می‌شوند. تمامی اتفاقات مشخص کننده این است که باید به این رشته و بازیکنان دوچرخه‌سواری بهای زیادی داده شود.

ائل: آرزویی دارید که برآورده نشده است؟

آرزوی یک ورزشکار هدف است. انگیزه، انرژی، آرزو و هدف زنجیره‌وار به هم چسبیده هستند. من در سال‌های 2014 و 2015 عملکرد خوبی داشته‌ام. انشالله در ماه‌های بعدی بتوانم حتی در رقابت‌های اروپایی همانند توردوفرانس شرکت کنم.

ائل: چه اهدافی در سال 1396 دارید؟

هدف اصلی من این است که در تیم شهرداری تبریز خوب شرکت کنم. مسابقات ژاپن هم برای ما بسیار مهم است، امیدوارم شهرداری هم به وعده‌های مالی خود عمل کند. پرورش و رشد رشته دوچرخه‌سواری حتی ‌می‌تواند هوای شهر را پاک و ترافیک را همانند کشورهای پیشرفته کاهش دهد.

ائل: ظاهرا به دیگو مارادونا اسطوره فوتبال کشور آرژانتین هم علاقه دارید؟

چندان به فوتبال علاقه خاصی ندارم و تا به‌حال هم یک بازی فوتبال را کامل ندیدم. اما مطمئنا نتایج تیم‌های تراکتورسازی را دنبال می‌کنم. مارادونا اسطوره ورزش است و طرفداران زیادی دارد. از این جهت که ورزشکار افت و خیز زیادی داشته است اما هیچ موقع ناامید نشده است. زندگی مارادونا برایم جالب است و به همین علت وی را دوست دارم.

ائل: چند کلمه می‌گویم و می‌خواهم نخستین چیزی را که با شنیدن این کلمات به ذهن‌تان می‌رسد، بگویید.

صمد پورسیدی:دوچرخه‌سوار

دوچرخه‌سواری: عشق، علاقه، شغل و تفریح

پتروشیمی تبریز: مدرسه دوچرخه‌سواری

تراکتورسازی: تیم خودمان را دوست دارم

خسرو قمری : آقا خسرو

تبریز: خاک و وطن، آنایوردم

میرصمد پورسیدی


صحبت پایانی...

ورزشکار حرفه‌ای شدن راحت است اما ورزشکار حرفه‌ای و قهرمان ماندن خیلی سخت است. من همیشه تلاش کردم در عرصه‌هایی که خودم حضور دارم، بهترین عناوین را کسب کنم. انشالله با همت و تلاش شخصی که انجام دادم بتوانم در سال 2017 با حمایت مسئولان و تیم باشگاهی و ملی، عناوین خوبی کسب کنم و همانند 2 و 3 سال پیش بهترین رکاب‌زن آسیا باشم و مطمئن هم هستم بهترین عملکرد را خواهم داشت.