تلگرام
کانال ائل در تلگرام
دنبال کنید

ائل گزارش می دهد؛

درد های بی پولی، درمان ندارد!

انگار دردسرهای مردم در مراکز تأمین اجتماعی تمامی ندارد و همچنان باید شاهد صف‌های طولانی و ساعت‌ها انتظار در آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی به ویژه مراکز تحت پوشش تأمین اجتماعی باشیم.

درد های بی پولی، درمان ندارد!

ائل/پریسا حق پرست؛

تا بحال کمتر به گوشمان خورده که یکی از مسئولان و مدیران استانی در اثر بیماری خود و یا خانواده خود در یکی از بیمارستان های دولتی و تامین اجتماعی بستری باشد و یا برای انجام آزمایشات به یکی از مراکز بهداشتی تامین اجتماعی برای انجام آزمایشات، ام ار آی و یا سونوگرافی و اسکن بروند، شاید همین دلیل باعث شده که چشم و گوششان از درد های مردم بسته شده است، درد هایی که نه با گفته ها درمان می شود و نه با شنیده ها، باید بود و لمس کرد و باید فهمید وقتی کسی  به خاطر یک درد  اورژانسی نیاز به آزمایش و سونوگرافی دارد، نباید ساعت ها در انتظار نوبت باشند.

صفوف طولانی در بیمارستان های تامین اجتماعی

این روزها فقط کافی است برای چند دقیقه به ویژه در ساعات صبح به یکی از مراکز تأمین اجتماعی شهر تبریز مراجعه کنید، تا با صحنه‌هایی از صف‌های طولانی قشر های متفاوت، اعم از زن و مرد و دختر و پسر و پیرمرد و پیرزن مواجه ‌شوید. مردمی که در انتظار گرفتن نوبت برای پزشک یا آزمایشگاه هستند و در برخی موارد، درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی بین مراجعه‌کنندگان و کادر پزشکی یک مرکز درمانی به وجود می‌آید و با یک درگیری ساعت ها روند کار کند تر از قبل می شود.

این درحالی است که به دلیل پوشش گسترده خدمات سازمان تأمین اجتماعی روز‌به‌روز به تعداد متقاضیان و مراجعه‌کنندگان به این مراکز افزوده می‌شود و در مقابل، خدمات مراکز و تعداد آزمایشگاه‌ها و مراکزدرمانی این سازمان ثابت  و گاهل سیر نزولی دارد.

بی توجهی مسئولان به وضعیت نابسامان و هتلینگ بیمارستانها

با وجود اینکه در مفاد طرح تحول سلامت به اقدمات گسترده برای وضعیت نابسامان و هتلینگ بیمارستانها تاکید شده بود ولی همچنان بعد از گذر یک سال، مردم در بیمارستانهای دولتی به دلیل مراجعه بی‌شمار و از سر ناچاری به دلیل هزینه‌های سرسام آور درمانی که یکی از دلایل مهم آن ضعف بیمه‌ها است که در مشکلات و بیماری مردم را حمایت نمی‌کنند؛ شاهد نارضایتی‌ها بسیاری در بیمارستانهای دولتی و تامین اجتماعی هستیم.

دستمان بر دامان دولتی ها دراز  شده

آقای محبی، 45 ساله  یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان 29 بهمن تبریز است که در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ائل با بیان اینکه از ساعت شش صبح برای گرفتن نوبت آزمایشگاه به این بیمارستان مراجعه کرده است، می‌گوید: در بیمارستان 29 بهمن تبریز صفوف طولانی برای پذیرش بیمار به حدی است که آدم را از مراجعه پشیمان می کند ولی چه کنیم که دستمان بر دامان دولتی ها دراز  شده، نه پولی برای مراجعه به بیمارستان خصوصی داریم و نه صبری برای انتظار در صفوف!

درگیری های اول صبحی!

مراجعه کننده دیگری می گوید: رایگان کردن خدمات در بیمارستان های تامین اجتماعی به نظر من اقدام خوبی است اما ای کاش کاری هم برای سیستم نوبت دهی بکنند؛ گاها بگونه ای می شود که درگیری بین کادر اداری  با مراجعه کننده صورت می گیرد و برخورد نا‌مناسب برخی از کارمندان، دردسر‌های مردم را دو چندان افزایش داده می دهد.

خدمات با منت و بی توجهی ارزانی خودشان!

خانم شکوهی 26 ساله یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان عالی نسب تبریز می گوید: سازمان تأمین اجتماعی برای فرار از خدمات رسانی به مراجعه کنندگان، از آنها خواسته‌اند که برای گرفتن نوبت پزشک یا آزمایشگاه تنها در ساعات اولیه صبح مراجعه کننددر حالی که کادر بیمارستانی در روند کاری خود به حدی کند کار می کنند که شاید نهایتا روزانه 40 نفر را برای یک بخش درمانی پذیرش کنند.

تا به حال هیچ مسئولی بدون اطلاع قبلی سر ساعت 6 مراجعه نکرده است که بداند مردم چه می کشند، جالب اینجاست در صورت اعتراض هم می گویند خدمات رایگان در اختیار بیماران قرار داده ایم، خدمات با منت و بی توجهمی ارزانی خودشان!

کاش وزارت بهداشت دستی هم روی سر بیمارستان های تامین اجتماعی تبریز بکشد

خانم دیگری در ادامه می گوید: خدا نکند کار کسی به بیمارستان های دولتی و تامین اجتماعی  بیوفتد، حتی پزشکان بخش های دولتی هم به وضعیت بیمار بی توجهی می کنند، یکبار از گوش ندادن به درد دخترم اعتراض کردم که گفت" اگر خدمات بهتر از این می خواهید به بیمارستان های خصوصی بروید، با این حجم بیمار همین اندازه حرف زدن هم زیاد است"

در بیمارستان های خصوصی فضا منجر به آرامش مریض می شود اما در بیمارستا ن های تامین اجتماعی این گونه نیست و فضا استرس زاست و کاش وزارت بهداشت دستی هم روی سر بیمارستان های تامین اجتماعی تبریز بکشد.

سخن آخر

حکایت این روزهای مردم، درد است، دردی که برای درمان آن به بیمارستان هایی می روند که با کمترین خدمات، منتی هم بر سر بیمار می گذارند و با هزار مکافات  و پارتی بازی و بهانه از شهرستان آمدن، می توانند یک تخت خالی برای بیمارشان پیدا کنند و در جواب درخواست های بعدی با برخورد تند پرسنل بیماران سکوت پیشه می کنند.

مشکلات مراجعه‌کنندگان در مراکز درمانی تنها گوشه‌ای ازمشکلات این روزهای سازمان تأمین اجتماعی و سازمان‌های تابعه است. در آن سوی ماجرا نبود ساز و کار لازم برای ارائه سابقه بیمه به بیمه‌شدگان و رفت‌و‌آمدهای ناشی از این موضوع به این مراکز مشکلات و دردسر‌های مردم و افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را دو چندان کرده است.

علاوه بر این، درگیر بودن سازمان تأمین اجتماعی با برخی مسائل حاشیه‌ای از جمله مسائل مالی و قراردادهای تجاری باعث شده تا مدیران این سازمان از اولویت اصلی خود که همان خدمات رسانی به مردم است، غافل شوند و امید است تا بلکه مسئولان امر با در اولویت قرار دادن تامین نیاز های درمانی، فکری به حال  مردم کنند.

ایران جهان

شمال غرب

  • تبریز

    سه شنبه

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
  • -۴°
  • صاف
آب و هوا

پایگاه اطلاع رسانی ائل

سرویس : اجتماعی , شناسه خبر : ۵۱۹۴۶

ائل گزارش می دهد؛

درد های بی پولی، درمان ندارد!

انگار دردسرهای مردم در مراکز تأمین اجتماعی تمامی ندارد و همچنان باید شاهد صف‌های طولانی و ساعت‌ها انتظار در آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی به ویژه مراکز تحت پوشش تأمین اجتماعی باشیم.

ائل/پریسا حق پرست؛

تا بحال کمتر به گوشمان خورده که یکی از مسئولان و مدیران استانی در اثر بیماری خود و یا خانواده خود در یکی از بیمارستان های دولتی و تامین اجتماعی بستری باشد و یا برای انجام آزمایشات به یکی از مراکز بهداشتی تامین اجتماعی برای انجام آزمایشات، ام ار آی و یا سونوگرافی و اسکن بروند، شاید همین دلیل باعث شده که چشم و گوششان از درد های مردم بسته شده است، درد هایی که نه با گفته ها درمان می شود و نه با شنیده ها، باید بود و لمس کرد و باید فهمید وقتی کسی  به خاطر یک درد  اورژانسی نیاز به آزمایش و سونوگرافی دارد، نباید ساعت ها در انتظار نوبت باشند.

صفوف طولانی در بیمارستان های تامین اجتماعی

این روزها فقط کافی است برای چند دقیقه به ویژه در ساعات صبح به یکی از مراکز تأمین اجتماعی شهر تبریز مراجعه کنید، تا با صحنه‌هایی از صف‌های طولانی قشر های متفاوت، اعم از زن و مرد و دختر و پسر و پیرمرد و پیرزن مواجه ‌شوید. مردمی که در انتظار گرفتن نوبت برای پزشک یا آزمایشگاه هستند و در برخی موارد، درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی بین مراجعه‌کنندگان و کادر پزشکی یک مرکز درمانی به وجود می‌آید و با یک درگیری ساعت ها روند کار کند تر از قبل می شود.

این درحالی است که به دلیل پوشش گسترده خدمات سازمان تأمین اجتماعی روز‌به‌روز به تعداد متقاضیان و مراجعه‌کنندگان به این مراکز افزوده می‌شود و در مقابل، خدمات مراکز و تعداد آزمایشگاه‌ها و مراکزدرمانی این سازمان ثابت  و گاهل سیر نزولی دارد.

بی توجهی مسئولان به وضعیت نابسامان و هتلینگ بیمارستانها

با وجود اینکه در مفاد طرح تحول سلامت به اقدمات گسترده برای وضعیت نابسامان و هتلینگ بیمارستانها تاکید شده بود ولی همچنان بعد از گذر یک سال، مردم در بیمارستانهای دولتی به دلیل مراجعه بی‌شمار و از سر ناچاری به دلیل هزینه‌های سرسام آور درمانی که یکی از دلایل مهم آن ضعف بیمه‌ها است که در مشکلات و بیماری مردم را حمایت نمی‌کنند؛ شاهد نارضایتی‌ها بسیاری در بیمارستانهای دولتی و تامین اجتماعی هستیم.

دستمان بر دامان دولتی ها دراز  شده

آقای محبی، 45 ساله  یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان 29 بهمن تبریز است که در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ائل با بیان اینکه از ساعت شش صبح برای گرفتن نوبت آزمایشگاه به این بیمارستان مراجعه کرده است، می‌گوید: در بیمارستان 29 بهمن تبریز صفوف طولانی برای پذیرش بیمار به حدی است که آدم را از مراجعه پشیمان می کند ولی چه کنیم که دستمان بر دامان دولتی ها دراز  شده، نه پولی برای مراجعه به بیمارستان خصوصی داریم و نه صبری برای انتظار در صفوف!

درگیری های اول صبحی!

مراجعه کننده دیگری می گوید: رایگان کردن خدمات در بیمارستان های تامین اجتماعی به نظر من اقدام خوبی است اما ای کاش کاری هم برای سیستم نوبت دهی بکنند؛ گاها بگونه ای می شود که درگیری بین کادر اداری  با مراجعه کننده صورت می گیرد و برخورد نا‌مناسب برخی از کارمندان، دردسر‌های مردم را دو چندان افزایش داده می دهد.

خدمات با منت و بی توجهی ارزانی خودشان!

خانم شکوهی 26 ساله یکی از مراجعه کنندگان به بیمارستان عالی نسب تبریز می گوید: سازمان تأمین اجتماعی برای فرار از خدمات رسانی به مراجعه کنندگان، از آنها خواسته‌اند که برای گرفتن نوبت پزشک یا آزمایشگاه تنها در ساعات اولیه صبح مراجعه کننددر حالی که کادر بیمارستانی در روند کاری خود به حدی کند کار می کنند که شاید نهایتا روزانه 40 نفر را برای یک بخش درمانی پذیرش کنند.

تا به حال هیچ مسئولی بدون اطلاع قبلی سر ساعت 6 مراجعه نکرده است که بداند مردم چه می کشند، جالب اینجاست در صورت اعتراض هم می گویند خدمات رایگان در اختیار بیماران قرار داده ایم، خدمات با منت و بی توجهمی ارزانی خودشان!

کاش وزارت بهداشت دستی هم روی سر بیمارستان های تامین اجتماعی تبریز بکشد

خانم دیگری در ادامه می گوید: خدا نکند کار کسی به بیمارستان های دولتی و تامین اجتماعی  بیوفتد، حتی پزشکان بخش های دولتی هم به وضعیت بیمار بی توجهی می کنند، یکبار از گوش ندادن به درد دخترم اعتراض کردم که گفت" اگر خدمات بهتر از این می خواهید به بیمارستان های خصوصی بروید، با این حجم بیمار همین اندازه حرف زدن هم زیاد است"

در بیمارستان های خصوصی فضا منجر به آرامش مریض می شود اما در بیمارستا ن های تامین اجتماعی این گونه نیست و فضا استرس زاست و کاش وزارت بهداشت دستی هم روی سر بیمارستان های تامین اجتماعی تبریز بکشد.

سخن آخر

حکایت این روزهای مردم، درد است، دردی که برای درمان آن به بیمارستان هایی می روند که با کمترین خدمات، منتی هم بر سر بیمار می گذارند و با هزار مکافات  و پارتی بازی و بهانه از شهرستان آمدن، می توانند یک تخت خالی برای بیمارشان پیدا کنند و در جواب درخواست های بعدی با برخورد تند پرسنل بیماران سکوت پیشه می کنند.

مشکلات مراجعه‌کنندگان در مراکز درمانی تنها گوشه‌ای ازمشکلات این روزهای سازمان تأمین اجتماعی و سازمان‌های تابعه است. در آن سوی ماجرا نبود ساز و کار لازم برای ارائه سابقه بیمه به بیمه‌شدگان و رفت‌و‌آمدهای ناشی از این موضوع به این مراکز مشکلات و دردسر‌های مردم و افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را دو چندان کرده است.

علاوه بر این، درگیر بودن سازمان تأمین اجتماعی با برخی مسائل حاشیه‌ای از جمله مسائل مالی و قراردادهای تجاری باعث شده تا مدیران این سازمان از اولویت اصلی خود که همان خدمات رسانی به مردم است، غافل شوند و امید است تا بلکه مسئولان امر با در اولویت قرار دادن تامین نیاز های درمانی، فکری به حال  مردم کنند.